sábado, 21 de noviembre de 2009

LA MASIA DE FC.BARCELONA






dimecres 18 de Novembre, vem fer una visita a la masia del FC.Barcelona.La Masia, situada al costat de l'Estadi, és el "bressol" del planter blaugrana. Aquesta emblemàtica edificació, que forma part del patrimoni i història del Futbol Club Barcelona, és una antiga residència pagesa construïda el 1702. Lany 1966, la Masia va ser habilitada com a seu social del club i tretze anys més tard, el 1979, es va reconvertir en residència per a jugadors de l'esport base del Barça. Ledifici consta de dues plantes i ocupa una superfície de 610 metres quadrats repartits en una gran cuina, el menjador, la sala destar, la biblioteca, la zona dadministració, els banys i dutxes, i els dormitoris i vestidors per allotjar els 60 nois que somien en arribar al primer equip, però alhora és molt important remarcar el fet que també es formen com a persones i indubtablement,com a estudiants.
Entre alguns dels representants més emblemàtics que van formar part de la masia són: Amor, Guardiola, Sergi, De la Peña, Puyol, Xavi, Reina, Víctor Valdés o Gabri, així com un nombre molt important d'altres jugadors que s'han fet un lloc en diferents equips de la Lliga espanyola. La nòmina de joves valors que resideixen a la Masia, però, no es limita a futbolistes procedents de Catalunya o de la resta de l'Estat, sinó que també n'hi ha d'altres països.

Cal destacar també que, des de la temporada 87-88, la Masia té places reservades per acollir joves promeses de la secció de bàsquet. A l'inici de la temporada 2002-2003, 10 jugadors de les categories inferiors d'aquesta secció resideixen també en aquestes instal·lacions.

CIBERNÀRIUM



Què és el Cibernàrium? és l'espai per iniciar-te en les noves tecnologies, estar al dia de les últimes solucions tecnològiques i aprendre a utilitzar les eines d'Internet per millorar el teu perfil professional.Està promogut per l'Ajuntament de Barcelona,és un espai obert i gratuït per a tothom, on es presenta un ampli programa: desde l'iniciació bàsica fins aplicacions professionals de les noves tecnologies. L'any passat, el 2008, hi acudiren aproximadament unes 60.000 persones.


La conferència va tenir el dia 16 de Novembre i va realitzar-se càrrec del Dr. José Manuel Perez Tornero i del Dr. Santiago Tejedor,professors del Departament de periodisme de la UAB.

per començar,varem realitzar una enquesta de 94 preguntes en que haviem de dir si coneixiem o no els programes o webs que sen's mostraven(Google maps, facebook,googledocs,iGoogle... ).Després de l'enquesta,i segons els resultats obtinguts ens van preguntar qui coneixia almenys el 50% dels programes mostrats,i per sorpresa de molts,ningú va aixecar la mà.Tenint en compte això, podem entendre la gran falta de coneixemnts que la societat té amb les TIC, i la necessitat que tenim com a futurs mestres de formar-nos en una societat que evoluciona constantment.


La WEB 2.0


Internet ha sofert importants canvis en poc temps, passem d'una web estàtica (la web 1.0), una web que necessita un webmàster a una web la 2.0 a l'abast de tothom, dinàmica, on tothom pot participar, on l'usuari no està predeterminat: internet ha democratitzat l'informació, ha donat veu als qui no en tenien.

Això donar veu a tothom és perillós; per una part està clar que dinamitza internet, dóna diversitat i una informació més democràtica desde diversos punts de vista però, també ens trobem amb informació no fiable o falsa.
Nosaltres com a futurs mestres, ens hem d'enfrontar amb aquesta realitat i intentar dotar als infants d'esperit crític en aquesta era de l'informació.

característiques principals de la WEB 2.0:

1-La confiança en els usuaris (amb projectes com Viquipèdia o Eduwiki, que possen a les mans dels internautes, la creació de bons continguts, de qualitat)
2- Dóna veu a tothom
3- Propicia la cultura del "Haker": la busqueda de participacions, de la millora constant...


El món evoluciona, evoluciona l'educació i per tant, han d'evolucionar també els professors, no n'hi ha prou amb ordinadors a les aules, també es necessaria una molt bona preparació del professorat. Hem de tenir en compte que les futures generacions estaràn molt ben formades tecnològicament (l'orador ens cità una estadística en que un adolescent passa un terç de la seva vida connectat a reds- unes 4 hores i mitja diàries-), per això com a professors hem d'estar a l'alçada tecnològicament.

Finalment tinguèrem un debat on es parlà de com havia de ser el professor del futur, sobre si el "relativisme", el "no aprendre perquè ja ho poden fer les màquines" seria perjudicial per les futures generacions, també es tractàren temes més tècnics com per exemple: com preparar algú per utilitzar un programa que en poc temps estarà obsolet?

Valoració

Aquesta conferència m'ha ajudat ha adonar-me d'un fet tan important com el fet que la societat evoluciona constantment i nosaltres, amb ella.
és molt important el fet de saber que tenim pocs coneixements enfocats a les TIC i que hi hem de treballar ja que nosaltres vivim en una societat cada vegada més enfocada en elles.També m'en vaig adonar de la meva insuficients coneixença en el que es refereix a les utilitats que internet ens ofereix.

conferència " FER DE MESTRES" Eulàlia Bosch


El passat dilluns 16 de Novembre ,varem assistir a una conferència dirigida per la gran escriptora Eulàlia Bosch.
Per definir-la tan personal com professionalment destacaríem el següent:
Una proximitat intencionada amb el constant diàleg amb les arts,l’escola ,la família ,els estudiants i sobretot, el gran interès per l’EDUCACIÓ. Parlem d’educació en majúscules per la seva grandesa i per l’estima que hi té.
La conferència portava com a títol “Fer de mestres”,podria dir-se què és el títol d’una sèrie de conferències,d’un programa permanent. S’ha d’entendre l’ofici i reflexionar-hi,tenint en compte que aquest ofici està relacionat amb el conjunt total de la societat.
Pensar en ser un mestre en el marc d’una societat:el mestre ha de pensar en la situació dels nens i s’ha de basar en les detalls ,tenint en compte que els nens estan creixent i que nosaltres hi hem d’intervenir,alhora que nosaltres també creixem com a professors.
El nen s’ha d’acostumar a una forma de vida que no ha viscut mai, els nens podríem dir que són com “estrangers”i nosaltres els hem d’ajudar per tal de guiar-los en el seu camí a la vida. Tots fem de mestres de tots i hem de buscar un lloc propi,buscar la nostra pròpia singularitat i en aquest cas, trobar el nostre lloc en al ciutat.

L’Eulàlia fa referència a la següent pàgina web: www.anycerda.com .Una pàgina web on podem trobar els llocs peculiars que identifiquen la ciutat, i també escoles,monuments,museus , etc.

Un altre punt destacable de la conferència és el fet que els nens són curiosos per naturalesa i que per tant, tenen la necessitat de fer-se preguntes per créixer i nosaltres com a conseqüència, hem d’alimentar les seves curiositats. Hem de fer forts els nens davant dels problemes.

També l’escriptora fa referència a les Arts ( la pintura,l’escultura-l’arquitectura i la música).Les arts mantenen oberta la curiositat dels nens. Les experiències estètiques no només són experiències,sinó que estan també en la nostra vida quotidiana i permeten emocionar-se amb el plaer estètic i aconseguir que la curiositat obri la porta del món per als estudiants que creixen i alhora potenciar-ho.
Cal que tothom trobi el seu lloc en el món on passa les hores i ensenyar-nos als uns als altres els espais on vivim, per tant, per ser un bons mestres hem de ser presents en la vida dels nostres alumnes que creixen i que com nosaltres,també volen créixer.